Η επικράτεια του «εγώ»

Ένα μικρό κείμενο του Εμίλ Αρμάν.

 

Το άτομο μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι συνώνυμο του «εγώ» ή του «εαυτού». Τώρα, ο ατομικιστής δεν θέτει όρια στην ανάπτυξη του «εαυτού» του ή της, και δεν περιορίζει την προσωπικότητά του στο κοινωνικό επίπεδο, αλλά είναι προσεκτικός στο να μην εισβάλει, να μην σφετεριστεί το έδαφος στο οποίο ένας σύντροφος αναπτύσσεται και κινείται. Ο ατομικισμός, η επικράτεια του «εγώ», απαιτεί την ακόλουθη αντίληψη των σχέσεων μεταξύ του «εαυτού» και του «άλλου», του «εγώ» και του «μη εγώ»: Ένα άτομο, ανεξάρτητα απ’ το πόσο ασήμαντο ή μικρό, δεν μπορεί να θυσιαστεί για οποιοδήποτε άλλο άτομο — ανεξάρτητα του πόσο σημαντικό είναι το άλλο — ούτε για μια ομάδα ανθρώπων, ούτε για την πλειοψηφία, ούτε για το κοινωνικό περιβάλλον.

Μετάφραση: Αιχμή

Σχολιάστε

