Περί του αρχαιοελληνικού χαιρετισμού και άλλα ευτράπελα (μέρος 3ο)

Ο μύθος της Χρυσής Αυγής για τον «δωρικό χαιρετισμό»

Έχουμε πει, όποιος έχει αρχαία στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι ο επίμαχος χαιρετισμός που κάνουν τα χρυσαυγίδια είναι αρχαιοελληνικός να τα παραθέσει. Βασικά δεν θα βρείτε πουθενά αρχαία στοιχεία να παραθέτουν. Γιατί πολύ απλά… Δ Ε Ν  Υ Π Α Ρ Χ Ο Υ Ν !

Τα χρυσαυγίδια παρόλα αυτά επιμένουν να φλομώνουν τον κόσμο με παπαριές στο όνομα δήθεν της «αποκατάστασης της Ιστορικής Αλήθειας», παρότι έχουν ξεσκεπαστεί όλα τα προηγούμενα παραμύθια που πουλούσαν (Πύρρος, αμφορείς που δήθεν έδειχναν χαιρετισμούςΕλληνικός Στρατός που το 1940 δήθεν τον χρησιμοποιούσε όταν αντιμετώπιζε τους Ιταλούς και τους Γερμανούς στα βουνά της Ηπείρου και της Μακεδονίας κτλ.)

Στο σάιτ της ΧΑ, επιχειρούν ακόμα μια προσπάθεια να ξεπλύνουν το ναζιστικό χαιρετισμό.

Ωραία. Ας αφήσουμε στην άκρη το ότι ένας που σου έχει πει επανειλημμένως ψέματα στο τέλος δεν τον εμπιστεύεσαι και ας δούμε τι παραθέτουν.

Τι αρχαία λοιπόν στοιχεία παραθέτουν στο άρθρο τους; (Γιατί βασικά είπαμε, όταν λες ότι ο ναζιστικός χαιρετισμός είναι αρχαιοελληνικός όλα τα στοιχεία πλην αρχαίας πηγής είναι ΑΧΡΗΣΤΑ.)

Μια φωτό του Μεταξά στα σκαλιά της Βουλής, έναν πίνακα του Λουδοβίκου Λιπαρίνι και το γνωστό πίνακα του Jacques-Louis David (γιατί στο γεμάτο σβουνιές κεφάλι τους, οι πίνακες του Λιπαρίνι και του David είναι ακριβής απεικόνιση της πραγματικότητας – αν είναι έτσι τότε να χρησιμοποιήσουμε και τον Αστερίξ σαν ιστορικό ντοκουμέντο που δείχνει τους Ρωμαίους να χαιρετάνε με αυτό τον τρόπο).

Ωστόσο, για να είμαστε δίκαιοι, αυτή τη φορά ζορίστηκαν να βρουν ένα πιο αξιόλογο στοιχείο από τις κλασσικές παπαριές που αναμάσαγε και ο κάθε φασιστόβλαχος στο τελευταίο φασιστομπλόγκ του κώλου, και μάλιστα προσπαθούν να το επενδύσουν με επιστημονικότητα και αξιοπιστία (εδώ γελάνε….ποιος τα ‘χασε για να τα βρουν αυτοί, με την κοπτοραπτική που κάναν στα προηγούμενα «στοιχεία» που παρέθεταν) χρησιμοποιώντας ποιόν; Τον Μπαμπινιώτη! Που οι ίδιοι πριν λίγο καιρό το χαρακτήριζαν κύριο εντός εισαγωγικών! Δυο μέτρα και δύο σταθμά μάλλον! (Φαντάζομαι θα το φυλάνε ως κόρη οφθαλμού, γιατί είναι το στοιχείο που επιτέλους περίμεναν για να αποδείξουν τις παπαριες που ελεγαν όλον αυτόν τον καιρό)

Βρήκαν λοιπόν εκεί ένα λήμμα στο πράγματι αξιόλογο «Μέγα Λεξικόν Όλης της Ελληνικής Γλώσσης» του Δ. Δημητράκου, ξεχνούν όμως την παροιμία που λέει ότι τα ράσα δεν κάνουν τον παπά!

Γιατί;

Γράφει το λεξικό του Δημητράκου που παραθέτουν: «υψώνω την δεξιάν εύχομαι, εγείρω την δεξιάν μου προς χαιρετισμό ή εκδήλωσιν σεβασμού». Στην συνέχεια ο Δημητράκος παραθέτει και την αρχαιοελληνική προέλευση της λέξεως, γράφοντας το αινιγματικό – υποτίθεται – “Αισχ. Αγ. 852”

Εκεί, στον στίχο 852, ο δραματικός ποιητής από την Ελευσίνα γράφει: «νῦν δ᾽ ἐς μέλαθρα καὶ δόμους ἐφεστίους ἐλθὼν θεοῖσι πρῶτα δεξιώσομαι».

Πολύ ωραία!

Δυστυχώς όμως γι’ αυτούς, άνθρακες ο θησαυρός!

Γιατί;

Γιατί πολύ απλά το απόσπασμα αυτό δεν αποδεικνύει Α Π Ο Λ Υ Τ Ω Σ   Τ Ι Π Ο Τ Α γι’ αυτό που θέλουν.

Γιατί το «υψώνω την δεξιάν εύχομαι, εγείρω την δεξιάν μου προς χαιρετισμό ή εκδήλωσιν σεβασμού» εννοεί ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ αυτό:

adolf-hitler-giving-nazi-salute-to-everett

και όχι αυτό:

?????????????????????????????????????????????????????????????????

ή αυτό:

???????????????????????????????????????????????????

Και τον Μπαμπινιώτη δεν ανέφεραν παραπάνω;

Αφού τον αναφέρουν γιατί δεν αναφέρουν και το τι λέει ο ίδιος ο Μπαμπινιώτης για τη λέξη αυτή; Όχι μόνο ότι μας συμφέρει! (Αυτοί άλλωστε τον πρωτοανέφεραν)

Για πάμε να δούμε τι λέει για τη λέξη αυτή στο λεξικό του.

Στο Λεξικό του της Νέας Ελληνικής Γλώσσας εγηξεί για το δεξιούμαι ότι «επειδή ήδη από την ομηρική εποχή έτειναν το δεξί χέρι, προκειμένου να καλωσορίσουν έναν επισκέπτη.»

Ένα ακόμα κορυφαίο λεξικό της Ελληνικής Γλώσσας, αυτό των Liddel-Scott λέει για το λήμμα αυτό γραφει «εκτείνειν την δεξιάν, δεξιούσθαι, ασπάζεσθαι, χαιρετίζειν»

Άρα και στη δήθεν αποστομωτική τους τελευταία αυτή απάντηση έχουμε μια απίστευτη γενικότητα στην οποία δεν αναφέρει καν αν το χέρι είναι σηκωμένο σε ευθεία και στην οποία ουσιαστικά περιγράφει την κίνηση που κάνουμε ακόμα και σήμερα για να χαιρετίσουμε. Εγείρω τη δεξιά. Ωραία. Μέχρι πού την εγείρω; Και πως; Τεντωμένη; Τα δάχτυλα στην παλάμη πώς είναι;

Μόνο κάποιος με λοβοτομή μπορεί να ισχυριστεί ότι το ‘εγείρω τη δεξιά=ναζιστικός χαιρετισμός’

One thought on “Περί του αρχαιοελληνικού χαιρετισμού και άλλα ευτράπελα (μέρος 3ο)

  1. Παράθεμα: Περί του αρχαιοελληνικού χαιρετισμού και άλλα ευτράπελα | πέμπτο κύμα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s