Επιστολή από τον Γκαρνιέ: «Η επικείμενη σύλληψη μου δεν με εμποδίζει από το να απολαμβάνω τις χαρές της ζωής εν ειρήνη»

Η επιστολή του Οκτάβ Γκαρνιέ που δημοσιεύτηκε στη γαλλική Le Matin, στις 21 Μαρτίου 1912

La bande a Bonnot

Ο Οκτάβ Γκαρνιέ ήταν ένα από τα ιδρυτικά μέλη της Συμμορίας Μπονό, αναρχικοί και ιλλεγκαλιστές. Η επιστολή αυτή γράφτηκε 7 βδομάδες προτού σκοτωθεί μαζί με τον Ρενέ Βαλέ σε ανταλλαγή πυροβολισμών με την αστυνομία αρνούμενος να παραδοθεί ύστερα από μια ηρωική μάχη που κράτησε 6 ολόκληρες ώρες. Ο Γκιλμπέρ ήταν ο ανακριτής της υπόθεσης Μπονό και ο Γκισάρ ο αρχηγός της Συρετέ, της γαλλικής αστυνομίας.

 

Παρίσι, 19 Μαρτίου 1912 4:25 το απόγευμα.

Monsieur Αρχισυντάκτη,

Παρακαλείσθε να τυπώσετε το ακόλουθο:

Προς τους κ.κ. Γκιλμπέρ, Γκισάρ και ΣΙΑ

Από τότε που επεμβήκατε και κάνατε τον τύπο να με κάνει το κέντρο της προσοχής προς μεγάλη χαρά όλων των θυρωρών και επιστατών στην πρωτεύουσα, έχετε πει ότι η σύλληψη μου είναι επικείμενη, αλλά, πιστέψτε με, όλος αυτός ο σαματάς δεν με έχει εμποδίσει από το να απολαμβάνω τις χαρές της ζωής εν ειρήνη.

Όπως εσείς οι ίδιοι έχετε παραδεχθεί σε αρκετές περιπτώσεις, δεν είναι από την εξυπνάδα σας που είστε σε θέση να ανακαλύψετε σχετικά, αλλά από ένα πουλάκι που έχει διεισδύσει σε μας. Μπορείτε να είστε σίγουροι ότι εγώ και οι φίλοι μου ξέρουμε πώς να του δώσουμε την ανταμοιβή που του αξίζει, ακριβώς όπως έχουμε κάνει σε λίγους ανθρώπους που ήταν πολύ ομιλητικοί.

Και η ανταμοιβή σας των 10.000 φράγκων που προσφέρονται στη σύντροφό μου αν με πουλήσει — τι εξευτελιστική αμοιβή για σας που μπορείτε να είστε τόσο γενναιόδωροι με τα δημόσια κονδύλια. Κύριοι, πολλαπλασιάστε την επί δέκα και θα παραδοθώ δεμένος χειροπόδορα, συστημένος, στην Ευσπλαχνία σας!

Να σας εξομολογηθώ; Η ανικανότητά σας στο ευγενές επάγγελμα που ασκείτε είναι τόσο προφανής που πριν από λίγες μέρες ήθελα να εμφανιστώ στο γραφείο σας για να σας δώσω κάποιες επιπλέον πληροφορίες και να διορθώσω κάποια λάθη, είτε ήταν σκόπιμα είτε όχι.

Όπως: Σας λέω ότι ο Ντιεντονέ είναι αθώος για το έγκλημα που γνωρίζετε πολύ καλά ότι εγώ διέπραξα. Και αρνούμαι τις κατηγορίες του Ροντρίγκεζ: Εγώ μόνο είμαι ο ένοχος.

Ξέρω ότι θα υπάρξει ένα τέλος σε αυτήν τη μάχη ανάμεσα στο τρομερό οπλοστάσιο του Κράτους και εμένα. Ξέρω ότι θα ηττηθώ, θα είμαι ο πιο αδύναμος, αλλά εύχομαι να σας κάνω να πληρώσετε ακριβά τη νίκη.

Εν τω μεταξύ, ήταν ευχαρίστησή μου να σας γνωρίσω,

Γκαρνιέ

Μετάφραση: Αιχμή

Σχολιάστε

