*Beat* αναμνήσεις

Τα αυθόρμητα, πορτρέτα της γενιάς Μπιτ, μέσα από το φακό του Γκίνσμπεργκ

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Μπάροουζ (1953)

Μπάροουζ (1953)

Ο Άλεν Γκίνσμπεργκ (1926-1997) ξεκίνησε να βγάζει φωτογραφίες το 1953, όταν αγόρασε μια φτηνή μεταχειρισμένη φωτογραφική μηχανή της Κόντακ. Για δέκα χρόνια έβγαζε φωτογραφίες τον εαυτό του, τους φίλους του και τους εραστές του. Το 1963 σταμάτησε να βγάζει φωτογραφίες αλλά στις αρχές του 1980 επέστρεψε ενθαρρυμένος από τους φωτογράφους Berenice Abbott και ο Robert Frank. Άρχισε να ανατυπώνει το πρώιμο έργο αλλά συνέχισε και με νέα πορτρέτα, προσθέτοντας μερικές φορές εκτενείς περιγραφές. Οι φωτογραφίες αυτές αποτελούν ένα συναρπαστικό πορτρέτο της γενιάς Μπιτ αλλά δεν είναι απλά ιστορικά έγγραφα. Οι φωτογραφίες αποτυπώνουν το είδος της ποίησης που χαρακτηρίζει αυτή τη γενιά: την παρατηρητικότητα, την βαθιά εκτίμηση για την ομορφιά της καθημερινότητας, την ιερότητα του παρόντος.

Από αριστερά προς τα δεξιά: Bob Donlin, Neal Cassady, Ginsberg, Robert LaVigne και Lawrence Ferlinghetti μπροστά από το βιβλιοπωλείο City Lights Books στο Σαν Φρανσίσκο (1956).

Από αριστερά προς τα δεξιά: Bob Donlin, Neal Cassady, Ginsberg, Robert LaVigne και Lawrence Ferlinghetti μπροστά από το βιβλιοπωλείο City Lights Books στο Σαν Φρανσίσκο (1956).

Ο Cassady με μια φίλη του στο San Francisco (1950)

Ο Cassady με μια φίλη του στο San Francisco (1950)

Η γιαγιά του Γκίνσμπεργκ. Rebecca Ginsberg (1953)

Η γιαγιά του Γκίνσμπεργκ. Rebecca Ginsberg (1953)

Ο Μπάροουζ και ο Τζακ Κέρουακ στο διαμέρισμα του Γκίνσμπεργκ στην East Seventh Street (1953).

Ο Μπάροουζ και ο Τζακ Κέρουακ στο διαμέρισμα του Γκίνσμπεργκ στην East Seventh Street (1953).

Ο συγγραφέας Gregory Corso στο Παρίσι (1956)

Ο συγγραφέας Gregory Corso στο Παρίσι (1956)

Ο ζωγράφος Larry Rivers (1985).

Ο ζωγράφος Larry Rivers (1985).

Ο Μπάροουζ στο Metropolitan Museum of Art (1953).

Ο Μπάροουζ στο Metropolitan Museum of Art (1953).

Κέρουακ (1964)

Κέρουακ (1964)

William Burroughs on roof of apartment house East Seventh Street

Ο Ουίλιαμ Μπάροουζ στην ταράτσα του διαμερίσματος στην East Seventh Street

Francesco Clemente looking over hand-script album

Ο Francesco Clemente κοιτώντας ένα χειρόγραφο άλμπουμ

William Burroughs, 11pm late March 1985, being driven home 222 Bowery.

Ο Ουίλιαμ Μπάροουζ, 11μμ Μάρτιος 1985, στο δρόμο για το σπίτι στην 222 Bowery.

William Burroughs at rest in the side-yard of his house… Lawrence, Kansas May 28, 1991…’

Ο Ουίλιαμ Μπάροουζ ρεμβάζει στην αυλή του σπιτιού του… Lawrence, Kansas 28 Μαίου 1991…

Allen Ginsberg in 1947.

Άλεν Γκίνσμπεργκ στα 1947.

Allen Ginsberg

Ο Άλεν Γκίνσμπεργκ τραβηγμένος από τον Μπάροουζ στην ταράτσα του διαμερίσματός τους 

kerouacprofileginsbergbaja

Ο Τζακ Κέρουακ κοιτάζοντας τον εαυτό του στην πόρτα ενός μπαρ, Νέα Υόρκη 1953

Χαρρυ

Ο Χάρρυ Σμιθ στο τραπέζι της κουζίνας του σπιτιού στην 437 East 12th Street

Jack Kerouac wandering along East 7th Street

Ο Τζακ Κέρουακ περιπλανώμενος στην East 7th Street

Petr

O Peter Orlovsky στον τάφο του James Joyce, Σεπτέμβριος 1980

ginsberg-allen-1926-1997-usa-beat-generation-p-orlowsky-w-b-1644534

Peter Orlovsky, O. Μπάροουζ, Άλεν Γκίνσμπεργκ

_50937710_ginsberg4

Ο Ουίλιαμ Μπάροουζ διαβάζοντας το Vents του Σεν-Τζον Περς στο διαμέρισμα του Άλεν Γκίνσμπεργκ στη Νέα Υόρκη στα 1953.

Φωτογραφίες του Γκίνσµπεργκ περιλαµβάνονται στα λευκώµατα «Beat Memories: The Photographs of Allen Ginsberg» (εκδόσεις Prestel) και «Snapshot Poetics» (εκδόσεις Chronicle).

Απόσπασμα από το «Ουρλιαχτό» / Μετάφραση Γιάννης Λειβαδάς

Η θέα από το παράθυρο της κουζίνας του Γκίνσμπεργκ (1984)

Η θέα από το παράθυρο της κουζίνας του Γκίνσμπεργκ (1984)

Είδα τα καλύτερα μυαλά της γενιάς μου διαλυμένα από την τρέλα,
υστερικά γυμνά και λιμασμένα,
να σέρνονται μέσα στους νέγρικους δρόμους την αυγή γυρεύοντας
μιαν αναγκαία δόση,
χίπστερς με αγγελικά κεφάλια να φλέγονται για την αρχαία ουράνια ένωση
με την άστρική γεννήτρια μέσα στη μηχανή της νύχτας,
που φτωχοί κουρελιασμένοι με βαθουλωμένα μάτια και φτιαγμένοι στάθηκαν καπνίζοντας
μέσα στο υπερφυσικό σκοτάδι τιποτένιων διαμερισμάτων αιωρούμενοι
πάνω από τις κορυφές των πόλεων βυθισμένοι στην τζαζ,
που πρόταξαν τους εγκεφάλους τους γυμνούς στον ουρανό
κάτω απ’ τον Εναέριο σιδηρόδρομο και είδαν
αγγέλους Μωαμεθανούς να τρεκλίζουν φωτισμένοι σε ταράτσες πολυκατοικιών,
που πέρασαν απ’ τα πανεπιστήμια με ήρεμα ακτινοβόλα μάτια με παραισθήσεις
του Αρκάνσας και τραγωδία με το φως του Μπλαίηκ ανάμεσα στους μελετητές
του πολέμου,
που διώχτηκαν απ’ τις ακαδημίες λόγω τρέλας και έκδοσης
στίχων ανήθικων στου κρανίου τα παράθυρα,
που διπλώθηκαν από τον φόβο ξεντυμένοι σε αξύριστα δωμάτια, καίγοντας
τα λεφτά τους στα καλάθια των αχρήστων και ακούγοντας τον Τρόμο
μέσ’ απ’ τον τοίχο…

Απόσπασμα από το «Δρόμο» / Μετάφραση Δήμητρα Νικολοπούλου

Τζακ Κέρουακ, Μανχάταν, Σεπτέμβριος 1953

Τζακ Κέρουακ, Μανχάταν, Σεπτέμβριος 1953

Αλλά τότε πήγαιναν χορεύοντας μέσα στους δρόμους σαν τρελοί, και σερνόμουν από πίσω τους όπως κάνω σ’ όλη μου τη ζωή για ανθρώπους που μ’ ενδιαφέρουν, γιατί οι μόνοι άνθρωποι που υπάρχουν για μένα είναι οι τρελοί, αυτοί που είναι τρελοί για ζωή, τρελοί για κουβέντα, τρελοί να σωθούν, που θέλουν να τα χαρούν όλα μέσα σε μια και μόνη στιγμή, αυτοί που ποτέ δεν χασμουριούνται, ή λένε ένα κοινότοπο πράμα, αλλά που καίγονται, καίγονται, όμοιοι με τις κίτρινες μυθικές φωτιές των ρωμαϊκών πυρσών, εκπυρσοκροτώντας σαν πυροτεχνήματα ανάμεσα στ’ άστρα και, στη μέση, βλέπουμε το μπλε φως του πυρήνα τους να σκάει κι ο καθένας κάνει: «Άααα!»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s