Περί του αρχαιοελληνικού χαιρετισμού και άλλα ευτράπελα (μέρος 1ο)

Οι μύθοι της Χρυσής Αυγής για τον ναζιστικό χαιρετισμό

Στο φασιστοεθνικιστικο σωρό παρατηρείται το εξής φαινόμενο: πετάει ένας (εσκεμμένα ή ακούσια δεν έχει σημασία) μια μπουρούχα σχετικά με την ιστορία και λόγω βέβαια της έκδηλης αμορφωσιάς και «ουγκανοσύνης» που επικρατεί σε αυτόν το χώρο, αυτή αναπαράγεται αφειδώς από τον κάθε επίδοξο ελληνοπρεπή φασιστοεθνικιστή (η τακτική τού «ένα επαναλαμβανόμενο ψέμα γίνεται στο τέλος αλήθεια» είναι η αποτελεσματικότερη τακτική για τη ενίσχυση ενός επιχειρηματολογικού-θεωρητικού οπλοστασίου), χωρίς να περνάει από το φίλτρο της λογικής και της γνώσης (θα μου πείτε ποιός τα έχασε για να τα βρουν αυτοί;)

Το τελευταίο λοιπόν διάστημα όπως ίσως γνωρίζετε οι περισσότεροι που χρησιμοποιείτε το διαδίκτυο, είχαν γίνει απεγνωσμένα εγχειρήματα να αποδείξουν την αρχαία καταγωγή του ναζιστικού χαιρετισμού και να πείσουν ότι ο χαιρετισμός αυτός είναι καθόλα αρχαιοελληνικός — και όχι απλά αρχαιοελληνικός αλλά Δωρικός (δηλ. αποδείξαμε ότι είναι αρχαιοελληνικός και το μόνο που έμενε είναι να αποδείξουμε ότι είναι… Δωρικός!)– στην προσπάθειά τους να τον ξεπλύνουν.

Ο ναζιστικός χαιρετισμός ΔΕΝ είναι αρχαίος ελληνικός ούτε δωρικός, που βγήκανε όλοι οι αμόρφωτοι φασιστοπατριώτες και παπαγαλίζουν την ίδια κασέτα στα διάφορα φασιστομπλογκ του σωρού: «Ο λεγόμενος «ναζιστικός» χαιρετισμός, είναι ο κατεξοχήν ΔΩΡΙΚΟΣ χαιρετισμός προς τον Ανατέλλοντα Ήλιο» και οι παρουσιάσεις τους δεν διαφέρουν σε τίποτα από την έκθεση ενός παιδιού δημοτικού για το πώς πέρασα το περασμένο καλοκαίρι. Έγραψε κάποιος αυτήν την παπαριά και την αναδημοσιεύει η κάθε σάρα και μάρα στο φασιστομπλογκ της.

Δείτε για παράδειγμα σε πόσες ιστοσελίδες αναδημοσιεύεται αυτή η παπαριά με μια πληκτρολόγηση στο Google!!! (και αυτή είναι η πρώτη σελίδα)

1

Τέτοιος χαιρετισμός δεν υπήρξε ΠΟΤΕ στην αρχαιότητα. Ούτε στην αρχαία Ελλάδα, ούτε στην αρχαία Ρώμη, ούτε πουθενά αλλού στον αρχαίο κόσμο.
Ούτε ένα στοιχείο, ούτε ένα αρχαιολογικό εύρημα, ούτε μια απλή αναφορά αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, ιστορικών, περιηγητών δεν υπάρχει που να αναφέρεται αυτός ο χαιρετισμός που συναντάται στο Φασισμό, στον Εθνικοσοσιαλισμό ή σε κάποια άλλη συγγενή ιδεολογία.
Επίσης είναι άγνωστος και στη Ρωμαϊκή Γραμματεία, δεν αναφέρεται από κανέναν αρχαίο ιστορικό. (Και προκαλούμε…όποιον έχει αρχαία στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι ο χαιρετισμός είναι δωρικός να τα φέρει εδώ)

Γι’ αυτό δεν θα βρείτε πουθενά σε αυτά τα site να αναφέρεται κάποια πηγή — και τελείως συμπτωματικά, σε ό,τι γλώσσα και να ψάξεις για το «δωρικό» χαιρετισμό τον συναντάς μόνο… στις σελίδες της Χρυσής Αυγής και σε κάτι ελεεινά μπλοκ του κώλου.

Η πρώτη αναφορά του γίνεται σε πίνακες του 18ου αιώνα που αναπαριστούν σκηνές ρωμαϊκών εποχών, όπως στον «Oath of the Horatii» του Γάλλου ζωγράφου Jacques-Louis David. Και φυσικά είναι ανάξιες σχολιασμού οι αστειότητες της Χρυσής Αυγής ότι αυτός ο χαιρετισμός καθιερώθηκε από τον Ιωάννη Μεταξά. Πετάει ο καθένας την παπαριά του γιατί να μην πουν κι αυτοί κάτι; Δημοκρατία άλλωστε (λένε ότι) έχουμε.

Oath of the Horatii

Oath of the Horatii

Ελλείψει λοιπόν αρχαίων στοιχείων που να επιβεβαιώνουν την αρχαία καταγωγή του χαιρετισμού, έχουν επιστρατευτεί τουλάχιστον μια σειρά φωτογραφιών που αποδεικνύουν κατ’ αυτούς την αρχαία αναπαράστασή του και που πιπιλίζονται από όλα τα καθωσπρέπει φασιστομπλογκς. (Kαι φυσικά δεν θα δείτε πουθενά στοιχεία να συνοδεύουν αυτές τις φωτογραφίες πχ. από πού είναι παρμένη, τί αναπαριστά κτλ.  Τυχαίο??)

Διάφορες απ’ αυτές τις ανιστόρητες ανοησίες που πετάνε θα δείξουμε παρακάτω, όχι τόσο για να απαντήσουμε στο σωρό αυτό και να γίνουμε συνομιλητές του (δεν θέλουμε να πέσουμε τόσο χαμηλά), όσο για να δείξουμε το πόσο έντεχνα καλλιεργούνται οι αστικοί μύθοι στον αμόρφωτο και ανιστόρητο ελληναρίστικο σωρό.

1.

Τελευταία ο σωρός αυτός των φασιστοεθνικιστών έχει ανακαλύψει τον Πύρρο τον Α’, βασιλιά των Μολοσσών, ενός ελληνικού φύλου που κατοικούσε στην Ήπειρο, που κυβέρνησε κατά την περίοδο 330-313 π.Χ., λόγω κυρίως μιας φωτογραφίας που τον έδειχνε να χαιρετάει ναζιστικά και που αναδημοσιεύτηκε τάχυστα σε όλα τα φασιστομπλόγκς του σωρού αποδεικνύοντας έτσι κατ’ αυτούς την αρχαία καταγωγή του χαιρετισμού.

Η φωτογραφία που κάνει το γύρω του διαδικτύου όλως τυχαίως είναι υπό γωνία. Τυχαίο; Θα δείτε παρακάτω.

Να δούμε και από τις άλλες πλευρές το άγαλμα αυτό της φωτογραφίας που βρίσκεται στην κεντρική πλατεία των Ιωαννίνων;

ΩΠ;;;

Και πιο κοντινή:

ΩΠ;;;

Ωραίος ναζιστικός χαιρετισμός !!

Εκτός αυτού το άγαλμα λεει οτι ηταν δωρεα το 2007. Δεν πιστεύω να το πέρασε κανείς για αρχαίο!

2.

Επίσης, ελλείψει φυσικά άλλων στοιχείων που να επιβεβαιώνουν την αρχαία καταγωγή του χαιρετισμού, έχουνε βρει εκεί 2-3 φωτογραφίες αρχαίων αμφορέων που τις μοστράρουν στις ιστοσελίδες τους (για να δείξουν και καλά πόσο στοιχειοθετημένα είναι αυτά που γράφουν – εδώ γελάνε!) χωρίς λεζάντα από κάτω, χωρίς κάποια πληροφορία, χωρίς τίποτα, σαν δήθεν ένδειξη της αρχαίας καταγωγής του χαιρετισμού, χωρίς να ξέρουν τι συμβολίζουν αυτοί οι αμφορείς και από που είναι, χωρίς να έχουν ανοίξει πρώτα κανένα βιβλίο, χωρίς να έχουν πάει σε κανένα αρχαιολογικό μουσείο.

(δείχνουμε ενδεικτικά δύο ιστοσελίδες – άλλωστε σε όλα τα φασιστομπλόγκ γι’ αυτό το θέμα, τα ίδια φωτογραφικά «στοιχεία» ανακυκλώνονται)

1

1

1

http://essetaihmar.blogspot.gr/2012/06/blog-post_9845.html

http://ideology-studies.blogspot.gr/2010/07/blog-post_14.html

Αυτοί οι μελανόμορφοι αμφορείς δεν συμβολίζουν ούτε στιγμή συνάντησης για να είναι χαιρετισμός, ούτε στιγμή παράδοσης κάποιου όπλου για να πολεμήσει κάποιος ή εργαλείου για να εργαστεί.

Ο πρώτος μελανόμορφος αμφορέας που μοστράρουν, είναι του 550-540 π.Χ περίπου και βρίσκεται στο Παρίσι στο Μουσείο του Λούβρου και συμβολίζει τη γέννηση της Αθηνάς.

Η Αθηνά βγαίνει πάνοπλη μέσα από το κεφάλι του Δία, μπροστά στα έκπληκτα μάτια των άλλων θεών. Από τα αριστερά διακρίνεται μια θεά και ο Ποσειδώνας κι από τα δεξιά η Ελείθυια, αυτή με το υψωμένο χέρι που είναι η θεά του τοκετού και η οποία προφανώς δεν βρίσκεται εκεί για χαιρετούρες αλλά γιατί είναι η μαία, που βοηθάει στην ομαλή εξέλιξη του τοκετού, και στην άκρη ο Άρης.

Η δεύτερη φωτογραφία που μοστράρουν, που είναι κομμένη επίτηδες για να μη δείξει ολόκληρη τη σκηνή που αναπαριστά είναι η κάτωθι

Η συγκεκριμένη παράσταση είναι από μελανόμορφη υδρία της Ομάδας του Πολυγνώτου του 440-430 πΧ περίπου και βρίσκεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας (ναι, αυτό στην Πατησίων), και αναπαριστά την ποιήτρια Σαπφώ καθισμένη να διαβάζει ένα από τα ποιήματά της σε παπύρινο κύλινδρο και να τιμάται από μια ομάδα τριών μαθητριών της που την πλαισιώνουν. Ούτε χαιρετισμούς συμβολίζει ούτε μ@λακίες.

Επίσης, η χειρονομία αυτή που κάνει η γυναίκα στα αριστερά με το υψωμένο χέρι απευθύνεται προφανώς στη Σαπφώ, αφού σε αυτήν είναι στραμμένη και έχει το χέρι της με την παλάμη πάνω από το κεφάλι της Σαπφώς και είναι μια χειρονομία που παραπέμπει προφανώς στη χειρονομία του στεφανώματος/ένδειξη τιμής, όπως επιβεβαιώνει και η ανακατασκευασμένη και εκτεταμένη εικόνα της μελανόμορφης αυτής υδρίας από το Jahreshefte des österreichischen archäologischen Institutes in Wien (1905)

http://www.archive.org/stream/jahresheftedess07austgoog#page/n5/mode/2up

Το όνομα της αναγνώστριας είναι στα δεξιά της: ΣΑΠ[ΠΩΣ], με κενό διάστημα ένα γράμμα πριν, αλλά κανένα γράμμα δεν είναι εμφανές.
Αξιοσημείωτα λόγια στο κυκλικό τμήμα του κυλίνδρου: ΕΠΕΑ ΠΤΕΡΟΕΤΑ και στο ανοιχτό φύλλο: ΘΕΟΙ ΗΕΡΙΩΝ ΕΠΕΩΝ ΑΡΧΟΜΑΙ (=αρχίζω το τραγούδι μου μ’ αιθέρια λόγια, μτφρ. Oδ. Eλύτης).

Είδατε πόσο εύκολα πλασάρει ο καθένας ό,τι μαλακία του ‘ρθει όταν προφανώς ο άλλος είναι αγράμματος;

ΑΙΝΤΕ ΖΩΩΑΑΑ….ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΠΟΥ ΤΡΩΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΑΚΙ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ!!!!

19 thoughts on “Περί του αρχαιοελληνικού χαιρετισμού και άλλα ευτράπελα (μέρος 1ο)

  1. Παράθεμα: Καν’ το οπως… οι αρχαιοι ελληνες! | Αδεως

    • επεισης, απο την παλαμη εξερχεται ενεργεια…..(αλλα τι να λεμε τωρα)
      (να μην συγχεεται με το φασκελωμα, που εχει αλλου τις ριζες του)

      • Ναι…κι εγώ είμαι ο yu-gi-oh..

        Υ.Γ. Και μάθε πρώτα κι εσύ να γράφεις σωστά ελληνικά κι ύστερα μίλα για ελλην. πολιτισμό.

    • δηλαδή εκεί…συνεχίζετε την ανιστόρητη μαλακία!! Θέλετε δηλ. για ακόμα μια φορά να ξεμπροστιαστείτε! Δεν σας έφταναν οι μαλακίες που πουλούσατε στον αμόρφωτο κοσμάκι για τον δήθεν χαιρετισμό του Πύρρου και τις έντεχνα πετσοκομμένες εικόνες αμφορέων!

  2. Προφανώς και δεν είμαι αναρχικός για να συμφωνήσω ντε και καλά με τον γράφοντα τα παραπάνω αλλά θα ήθελα όποιος έχει αντίθετα στοιχεία από τα παραπάνω παρακαλώ να τα γνωστοποιήσει και σ΄εμάς και στο μπλογκ! Γιατί αυτό το αστείο του εμείς είμαστε πατριώτες κι όλοι άλλοι είστε άπλυτοι κι ανθέλληνες πρέπει να σταματήσει και μάλιστα τώρα εν τη γενέσει του. Μας φτάνουν που είμαστε σκλάβοι από το 1204 δεν πρέπει να συνεχιστεί αυτό το »αστείο»! Κι αυτοί που νοθεύουν τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό με ναζισμούς και φασιστοπαπαριές να καταλάβουν ότι δεν προέχει η ιδεολογία τους αλλά η Ελλάδα!

  3. Γειά σου yu-gi-oh είμαι ο Picatsu α και να μην ξεχάσω: κι οι αρχαίοι Κονγκολεζο-γιαπωνεζο-κινέζοι έτσι χαιρετούσαν αλλά με ανοικτά τα δάκτυλα γιατί έκανε αντιηλιά!

    • Καλά… από τέτοια δεν ιδρώνει τ’ αφτί μας. Καμιά σοβαρή αντιπαράθεση δεν έχουμε δει μέχρι τώρα να κάνετε. Μόνο ξερές φωτογραφιούλες και μετά όταν αποκαλυφθείτε να την κάνετε σαν βρεγμένη γάτα. Πού είναι τώρα όλοι αυτοί που πλασάραν αυτές τις φωτογραφίες με τον Πύρρο και τους αμφορείς??? ΟΕΟ???

      • Το θέμα αγαπητἐ/τη Αιχμή δεν είναι αν ιδρώνει το δικό σου αυτί αλλά αν ιδρώνει το αυτί των άλλων! Επίσης το θέμα είναι να κατανοούμε ποιός μας λέει τι πως και γιατί. Κι εξηγούμαι : α) συμφωνώ στα περί αντιπαράθεσης αλλά πρέπει να παραδεχθείς ότι ένα μεγάλο (ως και πολύ μεγάλο θα έλεγα) μερίδιο ευθύνης το έχει η Αριστερά (όντας αριστερός δικαιούμαι να κάνω κριτική στον χώρο μου αν και μαζί για τώρα και για την συζήτηση βάζω στην Αριστερά όλους και τον αναρχικό χώρο στον οποίο δεν ανήκω) διότι τόσα χρόνια όποιος τολμούσε να συζητάει για την Αρχαία Ελλάδα αμέσως είχε την «ρετσινιά» του φασίστα και αυτό ήταν έργο ΚΑΙ των χειρών σας. Έτσι αποξενωθήκαμε από την Αρχαία κληρονομιά μας ακόμη κι εμείς που δεν είμαστε φασίστες απλά πατριώτες (και μην ακούσω αηδίες για πατριωτικό χώρο που παραπέμπει σε δεξιές ή/και φασίζουσες συμπεριφορές. Είπα πατριώτης κι όχι πατριδοκάπηλος). Όταν όμως η αμορφωσιά χτύπησε κόκκινο και στο Δίστομο η χρυσή πορδή πήρε περί τους 400 ψήφους τρέχετε να συμμαζέψτε τα ασυμμάζευτα. β) Ελπίζω αυτό το «όταν αποκαλυφθείτε κλπ» να μην απευθύνεται σε μένα γιατί αν κι όπως κατάλαβες από τα Pikatsu κλπ μόνο τιμητής της χ.π. δεν είμαι. Όποτε την ερώτηση σου περί φορέων κι αμφορέων όχι σε μένα αλλά σε αυτούς που τους εμπνεύστηκαν. Καταλάβες ΟΕΟ??? Συνέχισε πάντως να ξεσκεπάζεις (έστω και για τους δικούς σου λόγους) τις εθνικιστικές παπαροφασιστομαλακίες και ας ελπίσουμε ότι η Αριστερά θα καταλάβει το κολλοσιαίο λάθος της να αφήσει την αρχαία μας κληρονομιά (που ανήκει στην οικοουμένη πια) έρμαιο ενός χώρου που με την συμπεριφορά του τόσα χρόνια έδειξε ότι μόνο πατριωτικός δεν είναι, και σε συνδυασμό με την γενικότερη ανάγκη της κοινωνίας μας για μελέτη των Αρχαίων αυτά να οδηγήσουν τη δύσμοιρη πατρίδα μας σε μια γενικότερη ανάκαμψη (και πάλι μην ακούσω μαλακίες περί καπιταλισμού κλπ γιατί όταν λέω ανάκαμψη εννοώ της μάζας που αυτή την στιγμή στην πατρίδα μας εξαθλιώνεται μέρα με τη μέρα και σψματικά και πνευματικά). Έγινα κατανοητός ΟΕΟ???

      • ΩΠΑ φίλε Νίκος Ρ. Ένα-ένα. Καταρχήν αυτό το «βάζω στην Αριστερά όλους και τον αναρχικό χώρο» είναι τελείως άστοχο και επιπόλαιο. Δεν θα το πω κλασσικό χρυσαυγίτικο και φασιστικό «επιχείρημα», που είναι και πολύ της μόδας τελευταία ως τέτοιο, γιατί απ’ ό,τι φαίνεται δεν είσαι χρυσαυγίδι όπως νομίσαμε στην αρχή. Να αποδίδουμε λοιπόν τα του Καίσαρος τω Καίσαρι. Καταρχήν η Αριστερά δεν είχε θέμα ποτέ με την Αρχαία Ελλάδα. Μπορεί κανείς να δει τις πολύ καλές μελέτες επιφανών κομμουνιστών γύρω από ό,τι είχε να κάνει με αυτήν, όπως του Γ. Κορδάτου για παράδειγμα. Επίσης όσον αφορά τον αναρχικό χώρο, άλλο η ενασχόληση με την Αρχαία Ελλάδα και άλλο κυκλοφορώ με ταττού στο μπράτσο μου με περικεφαλαίες και άλλες τέτοιες μαλακίες. Να τα διαχωρίσουμε.Το δεύτερο προφανώς επιφέρει την “ρετσινιά” του φασίστα γιατί οι φασίστες είναι αυτοί που έχουν κάνει σημαία τους ένα πολύ συγκεκριμένο και κακοχωνεμένο κομμάτι της αρχαίας κληρονομιάς. Αν έβλεπες κάποιον με ταττού πχ. το πρόσωπο του Σόλωνα, κανείς προφανώς του «χώρου» δεν θα του την έπεφτε. Κάνω λάθος; Το πρώτο προφανώς δεν επιφέρει τίποτα και κανείς δεν το έχει αφορίσει συλλήβδην. Υπάρχουν οι Κυνικοί, ο Διογένης, που πολλές φορές γίνεται νύξη σε αυτούς. Συνθήματα στους τοίχους πολλές φορές προέρχονται από αυτόν. Πολλές συλλογικότητες έχουν ασχοληθεί ουκ ολίγες φορές με ζητήματα γύρω από την Αρχαία Ελλάδα, όπως η Αρχειοθήκη για παράδειγμα, και εμείς εδώ και πολλοί άλλοι. Και επίσης υπάρχει και ένας Καστοριάδης να μην ξεχνάμε, ο οποίος προφανώς έχει επίδραση στον αναρχικό χώρο και που έχει αναγεννήσει το ενδιαφέρον γύρω από την Αρχαία Ελλάδα μακριά από όλες τις μαλακίες γύρω απ’ αυτήν. Άρα, έτσι, όλοι μαζί, γιούρια, φταίτε, όχι, δεν ισχύει.

        Τώρα όσον αφορά το θέμα του πατριωτισμού και το τι έχει αφήσει και τι δεν έχει αφήσει η Αριστερά, προφανώς δεν θα απολογηθούμε εμείς. Και δεν είναι δικό μας θέμα να απολογηθούμε ούτε για τον πατριωτισμό, που προφανώς ισχύει αυτό που λες, άλλο πατριώτης και άλλο σωβινιστής, απλά αυτό δεν μας κάνει αναγκαστικά πατριώτες ούτε αγιοποιεί στο κεφάλι μας την έννοια του πατριωτισμού. Γιατί εμείς δεν είμαστε ούτε πατριώτες – έστω και αυτός ο καθαρός, αγνός πατριώτης. Γιατί θεωρούμε ότι και σε αυτόν τον καθαρό, αγνό πατριώτη υπάρχει πρόβλημα. Και όχι λόγω «ρετσινιάς» αλλά λόγω βαθύτερης ουσίας που δεν είναι επί του προκειμένου ώρα να την αναλύσουμε.

        Και ναι, να είσαι σίγουρος ότι θα συνεχίσουμε να ξεσκεπάζουμε τις εθνικιστικές παπαροφασιστομαλακίες. Ακολουθούν άλλα 2 μέρη γύρω από το λεγόμενο αρχαιοελληνικό χαιρετισμό, που απαντάνε σε 2 ακόμη επιχειρήματα που ακούσαμε δια στόματος Κλασιδιάρη και Παναγιώταρου στην προσπάθειά τους να τον ξεπλύνουν και να του προσδώσουν ελληνικά χαρακτηριστικά.

  4. Φίλε/η α) Ώπως είπα «…αν και μαζί για τώρα και για την συζήτηση…» βάζω τους δύο συγγενείς μεν αλλά καθαρά διακριτούς χώρους της Αριστεράς και της Αναρχίας οπότε είναι προς χάρην της συζήτησης αυτή η «απλοϊκή ένωση». β) Για λόγους καθαρά χώρου (είμαστε σε μπλογκ) και χρόνου (πρέπει να μιλάμε ώρες) δεν θα μείνω στο κατά πόσον υπάρχει πρόβλημα αν κάποιος αριστερός μπορεί να είναι πατριώτης όπως (σωστά) λες αγνός κι όχι πατριδοκαπηλοπαπαρούνας απλά επιγραμματικά η γνώμη μου μέχρι να πάμε στην κομμουνιστική κοινωνία ΚΙ ΕΧΟΝΤΑΣ ΕΠΙΓΝΩΣΗ του κοινωνικού όρου πατρίδα και μισθωτή εργασία υπερασπίζουμε το κοινωνικό αυτό μόρφωμα που ονομάζεται έθνος μας (προσοχή είπα κοινωνικό μην πάει ο νους σου σε αιμα τιμη χρυση πορδή) με προσοχή χωρίς ῑσμους (πχ εθνικισμους κλπ) από τους εσωτερικούς ή/και εξωτερικούς εχθρούς αν κι όταν αυτό παραστεί αναγκαίο γ) Επίσης το ξέρω ότι υπήρξαν κι υπάρχουν επιφανείς αριστεροί που ασχολήθηκαν με το γόνιμο χώρο της Αρχαίας Ελληνικής (κι όχι μόνο) Φιλοσοφίας αλλά εγώ αναφέρθηκα και το ξεκαθαρίζω τώρα στο σύνολο της Αριστεράς όπου δυστυχώς ίσχυε αυτό! Και φυσικά το κενό αυτό «έσπευσαν» αμέσως να το γεμίσουν οι «πατριώτες» των πατριωτικών κι ελληνοπρεπών βεβαίως βεβαίως ταγμάτων ασφαλείας που πολεμούσε τον ΕΛΑΣ όχι επειδή οι «πατριώτες» ήταν συνεργάτες του κατακτητή αλλά επειδή ο ΕΛΑΣ ήταν κομμουνιστές. (Το ακούσαμε κι αυτό το κουφό κι έτσι έπαθα το 35ο καράφλιασμα-τι να κάνουν κι αυτές τρίχες είναι, μακακίες ακούνε πέφτουνε μόνες τους). δ) από που κι ως που κατάλαβες ότι είμαι χρυσ@ρχίδι? Από το κογκολεζο-κινεζο (υπάρχει περίπτωση να είναι επιχείρημα κάτι τέτοιο. Τι σχέση έχει το Κογκό με την Κίνα και την Ιαπωνία)? Από την «αντηλιά»? Είναι δυνατόν κάποιος να αντ-επιχειρηματολογήσει με το ότι γειά σας είμαι ο Picatsu κι οι αρχαίοι κογκολεζο-κινεζο-γιαπωνέζοι χαιρετούσαν έτσι με ανοικτά όμως τα δάκτυλα (όπως η μούτζα δηλ) γιατί έκανε αντηλιά? Θέλω ΠΟΛΥ να μου απαντήσεις στο δ) δηλ. όχι πολύ αλλά ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΠΟΛΥ πως το λένε. Θέλω να καταλάβω τι σκεφτόσουν εκείνη την ώρα? Φιλικά Νίκος :)

    • Ναι, είναι δυνατόν κάποιος να αντ-επιχειρηματολογήσει έτσι. Έχουμε κατά καιρούς διάφορα χρυσαυγίδια εδώ και όλη τους η «αντ-επιχειρηματολογία» κινείται έτσι. Οι άλλοι κουτσά στραβά γράφουν 5-10 λεξούλες. Τα χρυσαυγίδια είναι συνήθως αυτά που δεν καταλαβαίνεις τι λένε.

      Τώρα όσον αφορά τα άλλα, αυτό που λες «μέχρι να πάμε στην κομμουνιστική κοινωνία ΚΙ ΕΧΟΝΤΑΣ ΕΠΙΓΝΩΣΗ του κοινωνικού όρου πατρίδα και μισθωτή εργασία υπερασπίζουμε το κοινωνικό αυτό μόρφωμα που ονομάζεται έθνος μας από τους εσωτερικούς ή/και εξωτερικούς εχθρούς αν κι όταν αυτό παραστεί αναγκαίο», πολλά «χμμ…» Τι να υπερασπιστούμε λέγοντας «έθνος»; Την κοινή ταυτότητα; Τη γλώσσα; Την πατρίδα ως οικόπεδο; Τον πολιτισμό; Και ποιόν πολιτισμό; Γιατί για κάποιους ο πολιτισμός σταματά εκεί γύρω στον 5ο αι. π.Χ. Τι ακριβώς; Γιατί για μας δεν έχουμε να υπερασπιστούμε τίποτε τέτοιο.

  5. Μου είναι αρκετά δύσκολο έως και αδύνατον να πιστέψω ότι μπορεί κάποιος να επιχειρηματολογήσει σοβαρά ως Πίκατσου. Οπότε εσείς ή θα πρέπει αυτούς τους «σοβαρούς» τύπους θα πρέπει να τους αγνοείτε (γιατί τι να πεις με το μπαμπουίνο ουγκ?) ή τους άλλους (που παίρνουν τη κατάσταση στο ψιλό όπως εγώ) να το ρίχνετε στη πλάκα κι όχι να ξεσπαθώνετε άδικα! Εν πάσει περιπτώση δεν φιλοδοξώ να σας πατρονάρω ούτε το θέλω ούτε και το μπορώ άλλωστε αλλά χάρηκα που τα ξακαθαρίσαμε! Τώρα όσν αφορά τα περί πατρίδας : α) δεν υπάρχει κάποια κοινή ταυτότητα μεταξύ μας? (μη βιαστείτε να πείτε όχι) φτιαχτή (κοινωνική δηλ ή όχι προς το παρόν δεν έχει σημασία. Αποκτά σημασία στο επόμενο κεφάλαιο) Τη γλώσσα : υπάρχει? με όλες τις ιδιομορφίες της (βλέπε διάλεκτοι) αλλά μάλλον υπάρχει. Κι η γλώσσα (όπως κάθε γλώσσα) αποτελεί μια νοητική απεικόνιση του κόσμου οπότε δεν αξίζει? Την πατρίδα ως οικόπεδο: μην ξεχνάτε όταν αναφέρεσθε στο «οικόπεδο» ότι και αυτό το σάιτ είναι αποθηκευμένο σε ένα σέρβερ που είναι σε κάποιο «οικόπεδο» για να αντιληφθούμε όλοι την σημασία του «οικοπέδου». Τον πολιτισμό: μόνο οι ημιμαθείς ή/και αμαθείς στέκονται στο «λαμπρό» 5ο αιώνα και »ξεχνάνε» την ελληνιστική εποχή την επίδραση του ελληνικού πνεύματος (η γλώσσα που λέγαμε) στον Βουδδισμό τον Χριστιανισμό και την ανατολική φιλοσοφία εν γένει καθώς και το Βυζάντιο. Αν για εσάς δεν παίζουν κανένα ρόλο όλα αυτά τότε καταλήγουμε σε μια κυνική φιλοσοφία όπου η ουσία όλων των κοινωνικών αγώνων είναι η ικανοποίηση της κοιλιάς και των ορέξεων.

    • α) Υπάρχει κοινή ταυτότητα μεταξύ, ναι, αλλά ποια ταυτότητα είναι τόσο ιερή που να μην χρειάζεται να την αποδομήσουμε?? Η γλώσσα. Η γλώσσα τι να αξίζει? Σαν μέσο επικοινωνίας? Ωραία. Προφανώς και δεν θα γυρίσουμε στις πρωτόγονες κραυγές. Η γλώσσα σαν ελληνική? Εγώ δεν θεωρώ ότι πρέπει σώνει και ντε να βρω κοινά με τον Βαρδινογιάννη μόνο και μόνο επειδή μιλάει Ελληνικά. Πατρίδα. Δεν έχει καμία σχέση η σύγκριση της πατρίδας με ένα σέρβερ. Πολιτισμός. Πάρα πολύ σημαντικός. Όμως, γιατί ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός για παράδειγμα ανήκει περισσότερο σε μένα που είμαι Έλληνας από ό,τι στον άλλον που είναι Ιταλός; Οι Νεοέλληνες έχουμε τόση σχέση με τους αρχαίους Έλληνες όσο αυτό που ζούμε με τη Δημοκρατία. (Και όλα τα παραπάνω είναι κοινωνικοί αγώνες??) Ποια ταυτότητα, όντας αναρχικός, ξαναλέω, είναι τόσο ιερή που να μην χρειάζεται να την αποδομήσουμε?? Βασικά αυτό σημαίνει και αναρχικός. Να μην έχεις τίποτε που να είναι προφυλαγμένο και ιερό.

  6. Οταν δειτε καποιον γνωστο σας σε μια σχετικα μακρινη αποσταση πως τον χαιρετάτε???
    Ανυψωνοντας και τεντωνοντας το δεξι σας χερι ακριβος οπος ο αυτο που αποκαλιτε σαν «ναζιστικο χαιρετισμο».
    Αυτος ο χαιρετισμος που κανετε στον γνωστο σας δεν βγηκε τυχαια απο τον εγκεφαλο σας αλλα μεσα απο βαθιες ριζες του πολιτισμου μας ανα τους αιωνες..
    Υ.Σ.
    Πιο αμορφωτοι ανθροποι απο τους αριστερους δεν υπαρχουν και το μονο που ξερουν ειναι να βριζουν και να απειλουν
    και γιαυτο τον λογο γινεστε αριστα πιονια.
    Που θελεις να κανεις και μαθημα αμορφοτε υβριστη

    • «Οταν δειτε καποιον γνωστο σας σε μια σχετικα μακρινη αποσταση πως τον χαιρετάτε???
      Ανυψωνοντας και τεντωνοντας το δεξι σας χερι ακριβος οπος ο αυτο που αποκαλιτε σαν “ναζιστικο χαιρετισμο”.»
      ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ….Έτσι χαιρετάς εσύ????
      Να το προσέξεις!

      «Πιο αμορφωτοι ανθροποι απο τους αριστερους δεν υπαρχουν και το μονο που ξερουν ειναι να βριζουν και να απειλουν»
      Ναι…μίλησε το μορφωμένο κρέας, που ούτε σωστή ορθογραφία δεν ξέρει να γράψει!!!

      ΓΕΛΑΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΠΑΡΙΕΣ ΠΟΥ ΒΓΑΖΕΤΕ ΡΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ…….

  7. Παράθεμα: Περί του αρχαιοελληνικού χαιρετισμού και άλλα ευτράπελα | πέμπτο κύμα

  8. Παράθεμα: Περί του αρχαιοελληνικού χαιρετισμού και άλλα ευτράπελα | πέμπτο κύμα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s